Benvinguda

Hola a tothom.

Enceto aquest humil bloc amb la intenció de tractar-hi qüestions de llengua (catalana). En principi, m’agradaria anar comentant, de manera bastant modesta, alguns casos que em semblen interessants, errors que sento que es fan sovint, confusions habituals, etc. Tot relacionat, és clar, amb aquesta passió (o obsessió) que, per a molts, és la llengua.

I des d’aquí faig una crida, als qui encara no ho heu fet, perquè poseu la llengua a la vostra taula… vida.

Salut!

5 Responses to Benvinguda

  1. juanma ha dit:

    m `agrada el teu blog, trobe a faltar un cercador per cercar paraules, però està molt bé. m ‘agradaria que posareu les paraules como aleshores / a les hores i totes eixes que fan a vegades certa confusió

  2. ficahilallengua ha dit:

    Hola, Juanma, i benvingut. Moltes gràcies pel teu comentari. Tens tota la raó que al bloc li falta un cercador per facilitar les coses; de fet l’hi vaig tenir durant un temps, però em passava que tenir-lo m’obligava a canviar el format del bloc, i el nou no m’acabava de fer el pes. Em cal dedicar més temps a aquesta qüestió, que tinc pendent.
    Pel que fa a la confusió aleshores / a les hores, tan aviat com pugui en faré una entrada explicant la diferència. Sí que tinc feta l’explicació de la diferència entre alhora i a l’hora; ja sé que no es ben bé el mateix cas però potser et pot ajudar. La pots veure aquí: https://ficahilallengua.wordpress.com/2010/01/23/alhora-i-a-lhora
    Fins aviat!

  3. ficahilallengua ha dit:

    Ja hi ha el cercador, per fi! I l’apunt de aleshores / a les hores el pots trobar aquí: https://ficahilallengua.wordpress.com/2010/09/13/aleshores-i-a-les-hores/

  4. Oriol Fort-Marrugat ha dit:

    Avui descobreixo el teu blog. Em sembla fantàstic. Es nota que t’apassiona.Quan puguis, a Eines lingüístiques posa-hi un diccionari de sinònims (un enllaç amb el Franquesa, per exemple).
    Enhorabona i gràcies!

Deixa un comentari