Vorada

L’altre dia em van demanar com es deia en català el que en castellà es diu bordillo, és a dir, la vora de les voreres o les andanes que separa els vianants dels cotxes o els trens. Doncs bé, es diu vorada o rastell

  • L’esperaven asseguts a la vorada.

Vorada, de fet, és la vora d’un lloc o d’una cosa. Es parla de la vorada d’un riu, per exemple, per referir-se a la riba.

Desconec si rastell es fa servir gaire o si és una forma pròpia d’un lloc determinat… Vosaltres l’heu sentida mai?

8 Responses to Vorada

  1. Emma ha dit:

    Doncs no, no he sentit mai ni vorada ni rastell, i són ben maques totes dues ;)

  2. montsellado ha dit:

    Això de rastell no ho he sentit mai, però vorada sí i és una paraula a la qual tinc una estima especial. El meu primer professor de català (no en vaig tenir fins a 7è de primària -eren uns altres temps-) s’esgarrifava amb el nostre parlar macarrònic i insistia molt per fer-nos canviar determinades paraules. Encara sembla que el senti: “asera i burdillo” no! el que cal dir és vorera i vorada, eh, vorera i vorada.

  3. ficahilallengua ha dit:

    Ostres, he de confessar que jo tota la vida he dit acera i que em costa molt canviar la paraula per vorera. Quina vergonya… Quan era petita, a més, em pensava que era “la cera”.

  4. Emma ha dit:

    Jo també, Marta. “Cera” de tota la vida…

  5. montsellado ha dit:

    Aquell professor, perquè recordéssim que no haviem de dir-ho malament, sempre ens deia: Recordeu que no hi ha més “cera” que la que crema.
    És una volta una mica estranya, però a mi em va funcionar.

  6. llenguaviva ha dit:

    No pateixis, Marta, tots tenim un barbarisme “apadrinat”. El meu és “vado”.

    És un bon truc, aquest de la cera…

  7. llenguaviva ha dit:

    No pateixis, Marta, tots tenim un barbarisme “apadrinat”. El meu és “vado”.

    És un bon truc, aquest de la cera…

    Àlex

  8. ficahilallengua ha dit:

    Hahaha! M’ha agradat això del barbarisme apadrinat…

Deixa un comentari

