Corrent i corrents

A pròposit de l’encertat comentari d’una (estimada) blocaire, vull parlar de la diferència de corrent i corrents, paraules que solen provocar força vacil·lacions en l’ús.

Corrents (adverbi) vol dir ‘molt de pressa’.

Corrent (gerundi del verb córrer) indica que una acció determinada es produeix mentre correm.

  • Hem fet la cursa corrent, perquè volíem fer exercici (no l’hem feta pas caminant o saltant).
  • Quan he sabut la notícia he vingut corrents (he vingut molt ràpid, deixant de banda de quina manera o amb quin mitjà he arribat).
8 Responses to Corrent i corrents

  1. ficahilallengua ha dit:

    Afegeixo un enllaç a un post d’un col·lega lletraferit (autor del bloc adhuCA’T) que també parla d’aquesta qüestió:
    http://adhucat.wordpress.com/2009/09/03/lxiv-corrents-i-corrent/

  2. montsellado ha dit:

    Gràcies, Marta. Com sempre, molt entenedor. Quan ensopego una paraula que em provoca dubtes, n’escric un petit aclariment en un post-it i l’enganxo a la pantalla de l’ordinador; axí li’n dono un cop d’ull de tant en tant i al cap d’uns dies ja me la sé -un post-it que deia “prou, força, massa” s’hi va passar setmanes-. Aquesta també la hi afegiré perquè sovint em fa dubtar (si ho veiessis… de vegades la pantalla sembla una flor! :-()

  3. ficahilallengua ha dit:

    De res! Jo, com sempre, estic encantada de tenir suggeriments per poder anar farcint el bloc.
    Respecte al tema corrent/corrents, jo també vacil·lo molt quan els faig servir, i la veritat és que fer aquests posts i el bloc m’ajuda molt a aprendre.

  4. maite Mas ha dit:

    Marta,

    Ja saps que sóc una seguidora del teu bloc i que em refresca molt els conceptes.
    Tens una gràcia especial per triar els exemples. Els trobo sempre escaients i molt actuals. Gràcies.

  5. Àlex ha dit:

    “El bloc m’ajuda molt a aprendre.” Quanta raó tens amb aquesta frase.

    D’altra banda, jo els ‘post-its’ (m’encanta el nom ‘to-do’, llegiu a l’anglesa) els faig al bloc.

  6. ficahilallengua ha dit:

    Maite, gràcies. Jo me n’alegro molt que t’agradi llegir-lo i que t’ajudi a refrescar conceptes, ja ho saps. :) A tu i a tothom. És l’objectiu del bloc i m’agrada veure que el que escric ajuda més o menys.

  7. ficahilallengua ha dit:

    Àlex, és genial aprendre i alhora poder fer que algú altre potser també tregui algun profit al que escrius. Per això m’agrada tant la xarxa blocaire; perquè et permet un intercanvi constant de coneixements, i d’una manera tan fàcil!

  8. angel duran ha dit:

    M’és molt útil. Moltes gràcies

Deixa un comentari

