Nadal

Avui toca parlar… del Nadal! Sí, em sap greu, però només serà un momentet… M’agradaria dir que, a diferència del que passa en castellà, quan ens volem referir a totes les festes que van juntes amb el dia Nadal no podem valdre’ns de la festivitat en plural (i dir una cosa com *Nadals, una forma que no és pròpia del català). Recordeu: sempre en singular.

  • Ens podem veure per Nadal (si volem deixar clar que no ens referim necessàriament al 25 de desembre, podem dir les festes de Nadal).
  • Té pensat passar-se tot el Nadal a l’estranger.
7 Responses to Nadal

  1. montsellado ha dit:

    Un post molt escaient ;-)

  2. ficahilallengua ha dit:

    Com que l’altre dia en parlàvem (a l’altre bloc)…

  3. Àlex FiB ha dit:

    El primer dia que vaig veure aquesta correcció (suposo que en algun llibre de text dels famosos nivells B o C de català), em vaig sorprendre: no ho havia sentit mai, i em feia mal als ulls (i a la llengua). D’ençà d’aquell dia, com no podia ser de cap altra manera, ho sento pertot: sense anar més lluny, ahir a la ràdio. Em continua fent mal als ulls (i a la llengua).

    Ara bé (que vol dir ‘moro’, que diria algú), no sé si és més odiosa aquesta o ‘Nit Bona’, o ‘Fi d’any’…

  4. ficahilallengua ha dit:

    Jo també ho sento pertot. Com tu dius, podríem afegir a la llista *nit bona i *fi d’any, calcs del castellà, igual que *Nadals.

  5. Sr. Cerumen ha dit:

    Jo lo de Nadals no ho he sentit mai, però lo de fi d’any si i em fa molta ràbia, igual que fi de setmana.

  6. ficahilallengua ha dit:

    Ben cert, senyor Cerumen. I ara s’ha posat molt de moda dir finde també, oi?

    Gràcies per donar-me noves idees de posts…

  7. Sr. Cerumen ha dit:

    Sí, de fet la versió que més es diu és finde.

Deixa un comentari

