Soledat

Tornem-hi amb un cas semblant a claredat: soledat (també, potser més literària, tenim la forma solitud). Cal rebutjar *soletat.

  • S’estima més viure en soledat, enmig de les muntanyes.
  • Solitud és una novel·la de Víctor Català.
5 Responses to Soledat

  1. afbourdiol ha dit:

    http://www.youtube.com/watch?v=w90N02jRanE (0.37)
    http://www.youtube.com/watch?v=8Z3PZ0s52YM (1.35)

    Dubto del primer cas, però en el segon estic gairebé convençut que la incorrecció és volguda. Avui dia se’n podria fer un bon recull, d’errades en cançons en català. Amb tot, trobo que corregir-les seria reduir-ne… la proximitat.

  2. ficahilallengua ha dit:

    Però si diguessin soledat la rima també hi seria… I, en el segon cas, per què dius que la incorrecció és volguda? Si el que vols dir és que hi ha incorreccions més greus que aquesta, hi estic d’acord. ;)

    Quan parlem d’incorreccions en cançons en català, la que sempre em ve al cap d’entrada és la de “*reflexada la teva llum” del Boig per tu, de Sau. Enllaç (recomano un mocador):

  3. Àlex FiB ha dit:

    Perquè si repasses les cançons d’Els Pets hi trobaràs localismes i incorreccions (genuïnes) vàries, sempre m’han fet pensar que s’hi miraven prou.

  4. quaderndemots ha dit:

    Hola, acabo de descobrir Fica-hi la llengua i de retruc Perquè has vingut. M’he sorprès, però gratament. Els mots són les petites grans joies que tenim i de les quals tan poc en gaudim. Per això, que algú en parli o que expliqui el què li diuen, per mi és d’agrair. Felicitats i gràcies.

  5. ficahilallengua ha dit:

    Hola, Quaderndemots. Moltes gràcies pel teu comentari i benvinguda! He donat una ullada al teu bloc i m’ha agradat molt. Em sembla que en seré una visitant habitual. :) L’incloc als enllaços.

Deixa un comentari

