Aconseguir

L’altre dia em van demanar si en català podem dir *conseguir. La resposta, com molts ja deveu saber, és que no. Hem de dir aconseguir, amb una a davant, i no pas *conseguir, que és la forma castellana.

  • Aconseguirem córrer 20 quilòmetres si entrenem cada dia.
Anuncis

5 Responses to Aconseguir

  1. ESTEFANIA ha dit:

    Hola Marta, gràcies pel nou post. Voldria Aconseguir que en el teu pròxim post ens comentares les diferències entre ‘complir’ i ‘acomplir’, ho Aconseguiré?

    Gràcies anticipades!!

  2. ficahilallengua ha dit:

    Hola, Estefania! I tant que ho aconseguiràs! ;) Prometo posar-m’hi aviat. Per cert, et vaig deixar un comentari a l’entrada ‘pujar-apujar’, referent a una petició que em vas fer fa uns dies.

  3. ESTEFANIA ha dit:

    Ah si? Ai mare quin cabet… No ho he vist! Ara ho mire!!

  4. afbourdiol ha dit:

    Tamb’e podries parlar dels “aires *condicionats” que tanta guerra provoquen aquests dies i, ja que hi som, de m’es paraules que afegeixin o supremeixen aquesta “a”. :)

  5. ficahilallengua ha dit:

    Tens raó, Àlex. Bona idea. Espero poder-m’hi posar ben aviat, que vaig ofegada de feina, últimament…

Deixa un comentari

