Tro i tron

Avui explicaré la diferència entre tron i tro.

El seient d’un rei és un tron. El càrrec també s’anomena tron.

  • Va seure al tron i va posar-se la corona per a la cerimònia.
  • Ha renunciat al tron i s’ha proclamat la república.

El tro és el soroll que es produeix després que hi hagi hagut un llamp. El plural és trons.

  • Després de veure el llamp se sent el tro.
  • Va parlar i la veu va ressonar com un tro.
4 Responses to Tro i tron

  1. Montse ha dit:

    Ei, m’agrada el segon exemple! (no me n’he pogut estar ;) )

  2. Orèn ha dit:

    M’agrada la claredat i senzillesa amb què exposes les qüestions. Fa dos dies que fan xup-xup al meu cap les paraules tro i tron i derivats: és un bon exercici llegir les teves entrades. Crec recordar que fa poc vacil·lava a l’hora de verbalitzar aquests mots ja que no solc fer-los servir gaire sovint: el tron para lluny i aquí no sol tronar. També em va passar amb ‘raig’ per llamp, a la successió llamp, llampec, tro. El tro també és un petard molt potent que pot fer trontollar tant un tron com una trona .

    • ficahilallengua ha dit:

      Gràcies pel comentari, Orèn. M’alegro que et siguin útils les entrades del blog (i et facin barrinar!). Aquesta parella de paraules sol fer vacil·lar els parlants per la proximitat de les formes. Aquest tipus de parelles, de paraules tan pròximes gràficament, m’agraden especialment.
      Gràcies per l’aportació de trona, potser és una paraula que tenim més a prop i fem servir més…

Deixa un comentari

