Tabac de cargolar

El tabac picat o tabac de cargolar (o caragolar) és el que es fa servir per fer cigarrets. S’agafa una mica de tabac i s’hi enrotlla un tros de paper de fumar per fer el cigarret. Del tabac picat també se’n diu picadura.

Recordeu que en català no se’n diu tabac de liar, perquè liar no és un verb català. Els cigarrets es cargolen, no es *lien.

 

Anuncis

2 Responses to Tabac de cargolar

  1. Orèn ha dit:

    Quan el preu del tabac va iniciar l’escalada de preus, vaig observar que algunes persones del meu entorn, consumidors habituals de paquets de tabac, havien adoptat l’hàbit d’elaborar les seves cigarretes amb paper de fumar i picadura. En deien “ liar”.

    La meva curiositat permanent pel català em va fer consultar d’immediat el diccionari castellà/català i vaig descobrir que n’havíem de dir caragolar.

Deixa un comentari

