*Sentadilla

Heu fet mai *sentadilles? D’aquest exercici de musculació en català n’hem de dir esquat (Termcat), la forma adaptada de l’anglesa squat. Per si voleu saber què són exactament els esquats, us copio la definició que en dona el Termcat:

Exercici de musculació executat amb l’halter sobre les espatlles, per davant o per darrere del coll, o amb les manuelles, en posició dempeus, amb les cames lleugerament separades i amb les plantes dels peus en contacte total amb el terra, que consisteix a flexionar i estendre les cames, amb la columna vertebral recta.

De tota manera, pel que tinc entès els esquats també es fan sense pesos.

5 Responses to *Sentadilla

  1. afbourdiol ha dit:

    Un barbarisme habitual, la ‘sentadilla’. Jo en dic ‘flexions de cames’.

  2. Sergi llop llop ha dit:

    Hola Marta,
    Com que no faig gaire gimnàstica aquest termes els tinc una mica descuidats i fins i tot alguns em resulten desconeguts.

  3. Sergi llop llop ha dit:

    El que desconeixia era que la manuella [mancuerna en castellà] és el conjunt de la barra i els pesos. I el halter, també.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: